sobota, 3 sierpnia 2013

Herbata zielona, mrożona z pomarańczami

Dwa dni temu byłam w górach na wycieczce. Było cudownie, pomimo wysokiej temperatury udało się pokonać ładnych kilka kilometrów. Kiedy dotarliśmy do schroniska na Soszowie miałam ochotę na coś do picia. A ponieważ jestem fanką gorącej herbaty, to nawet w upalne dni lubię się nią delektować. Zamówiłam zieloną herbatę z pomarańczą. Spodziewałam się zielonej herbaty o smaku pomarańczowym, jednak ku mojemu zaskoczeniu zaserwowano mi klasyczną herbatę zieloną w dodatkiem plasterków świeżej pomarańczy. Była naprawdę pyszna. 
I tak powstał pomysł na herbatkę z dodatkiem pomarańczy, ale moja wersja jest orzeźwiająca - schłodzona, z dodatkiem lodu i soku z pomarańczy. Następnego dnia zaraz z rana przygotowałam sobie cały dzbanek i pomału go popijałam. A po południu z przyjaciółką przy degustacji sernika (przepis będzie niedługo) wypiłyśmy kolejny dzbanek, tym razem na bazie melisy.


SKŁADNIKI:
- 3 zielone herbatki
- 1 pomarańcza
- kostki lodu (ilość wg uznania, jednak za duża ilość zbytnio rozrzedzi napój)



Zaparzamy 3 zielone herbatki w 0,75l wody o temperaturze ok 80C, a następnie je odstawiamy do wystudzenia. Kiedy herbata będzie już chłodna, można jeszcze włożyć ją do lodówki. Pomarańczę sparzamy wrzątkiem i przekrawamy na połowę. Z jednej połówki wyciskamy sok i dodajemy go do herbaty. Natomiast drugą połówkę kroimy na cienkie plasterki i również wrzucamy do napoju. Teraz jeszcze kilka kostek lodu (ok. 5szt) i gotowe do podania.


Oprócz herbaty zielonej można taki napój przygotować z powodzeniem z melisy czy też mięty. Będą równie orzeźwiające i lekkie.

Smacznego ...
Iwona



4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mrożona herbata zielona jest na pewno jedna z bardziej smacznych, ale tylko wtedy gdy zastosujemy dobrej jakości liście herbaty zielonej. Jeśli ich nie mamy, a tak najprawdopodobniej będzie to możemy się rozkoszować Ice Tea https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/ice-tea-pl o np. smaku cytrynowym. Jest to napój który odpowiednio schłodzony potrafi doskonale nam pomóc w upalne letnie dni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię praktycznie każdy rodzaj herbaty i podoba mi się, że w https://big-active.pl/ znajduję ich tak wiele rodzajów. W końcu każda chwila jest dobra aby napić się ciepłej i przede wszystkim smacznej herbaty. Najbardziej jednak chyba jestem przekonana, do różnych herbat owocowych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Herbata zielona jest jednym z moich ulubionych napojów i z pewnością nie omieszkam wypróbować powyższego przepisu :). W domu często przyrządzam zieloną herbatę, parzoną w specjalnym kubku z zaparzaczem, który nabyłem na https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/kubki-i-szklanki. Sposób oraz czas parzenia ma duży wpływ na jakość zielonej herbaty. Odpowiednio długie parzenie przyczynia się do poprawy smaku, a także uwalnia z liści wszelkie zdrowotne substancje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...