wtorek, 6 sierpnia 2013

Masło ziołowe

Czasami, aby stworzyć posiłek niewiele potrzeba. I takim rozwiązaniem jest masło ziołowe. Dobre pieczywo z dodatkiem takiego masła może stanowić posiłek.  
Wiele razy kupowałam gotowe masło czosnkowe, ale nigdy go sama nie robiłam. Niedawno natknęłam się na przepis na smakowe masełko (z szałwią) na blogu Pani Urszuli (Proste Potrawy), a następnie w jednej z książek kucharskich (kuchnia włoska). Inspirując się tymi dwoma przepisami oraz sprawdzając zawartość mojego ogródka dotarłam do swojej wersji masełka - powstało jedno z tymiankiem, a drugie ze szczypiorkiem.


 SKŁADNIKI:
- masło
- szczypiorek
- tymianek
- sól

Masło z dodatkiem soli ucieramy mikserem, aby stało się puszyste. Wówczas lepiej połączy się z ziołami. Szczypiorek i tymianek (listki) drobno siekamy. Masę maślaną dzielimy na połowę i do jednej części dodajemy szczypiorek, a do drugiej tymianek. Mieszamy. Następnie każdą z mas zawijamy w folię spożywczą, aby uformować maślany wałek. Tak przygotowane masło smakowe wkładamy do zamrażarki na około 1h. 

 Schłodzone masło można kroić na plasterki lub podawać w inny sposób. U mnie zniknęło prawie natychmiast, ponieważ nacięłam ukośnie  dwie bagietki i posmarowałam nacięcia każdej z nich jednym z masełek. Następnie włożyłam bagietki do piekarnika na ok 7 minut (temperatura 170C). Po wyciągnięciu szybko je pokroiłam i już po chwili zniknęły. I nawet dzieci, które zioła omijają szerokim łukiem jadły i wyrażały się bardzo pozytywnie.
Smacznego...
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...