wtorek, 25 listopada 2014

Domowy kisiel

Prostszego przepisu już chyba nie może być:) 
Tak, kisiel to najprostsza rzecz na świecie i do tego super smaczna. I wcale nie trzeba biegnąć do sklepu po super chemiczny smakołyk, tylko poświęcić 10 minut. Gwarantuję, że od tej pory tylko domowy kisiel będzie gościł na waszych stołach. No chyba, że w ramach weekendowego wyjazdu najdzie Was ochota na ekspresowy kisiel typu gorący kubek, to mogę to uznać za jedyne rozgrzeszeniem dla sklepowej wersji kisielu.
A dodatkową zaletą mojego dzisiejszego kisielu jest to, że wykorzystałam sok z domowych winogron, nad którymi jakiś czas temu głowiłam się jak je przetworzyć (10kg domowych winogron - jak sobie z nimi poradzić).
czas przygotowania - 10 minut
SKŁADNIKI (2 porcje):
- 4-6 łyżek dowolnego domowego soku (ja zastosowałam winogronowy)
- 2 szklanki wody
- 2 łyżki cukru
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej

1,5 szklanki wody zagotowujemy z cukrem. Dodajemy sok i sprawdzamy smak. Ewentualnie dodajemy dodatkową porcję soku lub cukru.
W pozostałej 0,5 szklanki zimnej wody rozprowadzamy mąkę ziemniaczaną i pomału wlewamy ją do gotującego się kisielu cały czas mieszając trzepaczką/rózgą.

Przelewamy do miseczek i według uznania podajemy na ciepło lub zimno.

Świetnie smakuje sam lub też z porcją świeżych owoców:)
Zapewne w waszych zapasach kuchennych znajdzie się jakiś pyszny  domowy sok. Koniecznie sprawdźcie jak szybko możecie wyczarować pyszny i lekki deser. Domownicy na pewno będą Wam wdzięczni:)

Smacznego...
Iwona


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...