wtorek, 26 listopada 2013

Ciasto "jadą goście jadą" z żurawiną

Szybkie, aromatyczne i bardzo smaczne, tak można określić to ciasto. Szybko, bo po przygotowaniu składników miksujemy je i możemy wkładać do pieca. Aromatycznie dzięki użyciu skórki pomarańczowej. A smacznie - po prostu. Moje ciasto zniknęło w ciągu dwóch godzin. Może była to niewielka porcja, ale w sam raz na większy rodzinny deser.
Proporcje składników podane poniżej pozwolą upiec niedużą porcję ciasta. Ja użyłam keksówki o wymiarach 18cm x 14cm. Dlatego też chcąc upiec większą porcję należy odpowiednio zwiększyć proporcje.
I jeszcze jedno. Ciasto to jest drugą wersją ciasta "jadą goście jadą", które już zagościło u mnie wcześniej (przepis tutaj).  Tym razem nie miałam pod ręką oprócz pomarańczy żadnych świeżych owoców, wobec tego musiałam trochę pogłówkować, aby go jakoś zmodyfikować. I tak po poszukiwaniach w spiżarni natknęłam się na żurawinę. Wiedziałam, że nie spotka się ona z aprobatą rodziny jeśli użyję jej w całości, dlatego też zblendowałam ją uzyskując jej wersję rozdrobnioną. I tak udało się przemycić żurawinę oraz uzyskać ciekawą fakturę ciasta.

czas przygotowania - 15 minut
czas pieczenia 40-45 minut
SKŁADNIKI (keksówka 18cmx14cm):
- 150g mąki tortowej
- 150g cukru pudru
- 150g miękkiego masła
- 3 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- skórka otarta z 1 pomarańczy
- 1 garść żurawiny

1. Nagrzewamy piekarnik do 180C.
2. Żurawinę blendujemy, aż uzyskamy drobne kawałeczki. Można ją również drobno posiekać.
3. Masło i cukier wsypujemy do miski i miksujemy. Jeśli masło nie jest miękkie można go włożyć na 30s do mikrofalówki. Dodajemy jajka i ponownie miksujemy.
4. Przesianą mąkę wraz z proszkiem do pieczenia wsypujemy do miski i miksujemy.
5. Na końcu dodajemy skórkę z pomarańczy oraz żurawinę. Wszytko razem łączymy.
6. Formę natłuszczamy i wysypujemy bułką tartą lub wykładamy papierem do pieczenia. Wlewamy ciasto.

7. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180C przez około 40-45minut, do suchego patyczka.

Tak wyglądało moje ciasto bezpośrednio po wyciągnięciu z piekarnika.


A tak po przekrojeniu. Niestety nie mogliśmy się doczekać, aż wystygnie i kroiliśmy od razu. Ale w tego nie widać:)


A towarzystwie pomarańczy i żurawiny świetnie wygląda oraz wyśmienicie smakuje.


Smacznego...
Iwona

6 komentarzy:

  1. iwona, cudownie wygląda, narobiłaś mi ochoty! :)) a że dawno nie gościło na moim stole, podejrzewam, że najpóźniej jutro je znowu upiekę! ;) ściskam ciepło, basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w ciągu ostatnich 5 dni zagościło dwukrotnie. Chyba czas już powiedzieć stop, bo niedługo będę musiała biegać na fitness codziennie:) Pozdrawiam Iwona

      Usuń
  2. Wygląda jak keks. Nie robiłam nigdy takiego ciasta. Może w ten weekend ? Chyba tak !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam. Można go przygotować tylko w wersji podstawowej lub też z dowolnymi owocami czy też jak zrobiłam tym razem z żurawiną. Właśnie zjadłam ostatni kawałek:) Pozdrawiam Iwona

      Usuń
  3. Swietne. Szybkie, aromatyczne :) Wyprobuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się zgadza. Podziel się informacją jak się udało :) Pozdrawiam Iwona

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...