wtorek, 25 marca 2014

Tosty ze szpinakiem i łososiem

Dzisiejsza kolacja powstała sprawnie i okazała się pyszna, dlatego też postanowiłam ją włączyć do przepisów StrefyUlubionej i od razu działam. Nie zawsze jest tak, że danie, które próbuję zrobić jest smaczne Tak było na przykład z pastą z bakłażana -  nie smakowała mi. Wówczas nie decyduję się na przygotowanie posta, po prostu nie mogę polecić tej potrawy. Tym razem jednak bez specjalnych planów powstały pyszne tosty, czyli przepis powstał przy okazji.
Jak wiadomo szpinak i łosoś to świetne połączenie. Chociaż kojarzymy go raczej z pieczonym łososiem. Ja miałam do dyspozycji łososia wędzonego z dodatkiem pieprzu, więc aby nawiązać to tej klasycznej wersji  postanowiłam podać kanapkę na ciepło. I to był strzał w dziesiątkę,
czas przygotowania - 15 minut
SKŁADNIKI (2 porcje po 2 kromki):
- 4 kromki ciemnego pieczywa
- 1 łyżeczka masła klarowanego
- 1 łyżeczka masła
- 2 garście świeżego szpinaku
- 1 ząbek czosnku
- 50-70g wędzonego łososia z pieprzem
- kilka listków bazylii


1. Szpinak płuczemy, odsączamy i osuszamy. 1 łyżeczkę klarowanego rozpuszczamy na patelni i dusimy na nim ząbek czosnku (przekrojony na połówki). Po około 1 minucie wyrzucamy czosnek. Oczywiście dla smakoszy czosnku polecam pokroić go i poddusić bezpośrednio ze szpinakiem. Wrzucamy na patelnię szpinak i dusimy go około 3 minuty.
2. Kromki ciemnego pieczywa podgrzewamy w opiekaczu.
3. Łososia kroimy na cienkie plasterki.
4. Tosty smarujemy masłem, nakładamy na nie ciepły szpinak, następnie plasterki łososia i pozostaje jeszcze tylko udekorować je listkami bazylii i jak najszybciej podawać.

Smacznego...
Iwona





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...