środa, 24 lipca 2013

Zupa rzodkiewkowa

Przeglądając różne blogi kulinarne cały czas zwracają moją uwagę różne przepisy. Niektóre dłużej zaprzątają mnie i wówczas nadchodzi czas, aby je wypróbować. Tak było i tym razem - miałam ochotę na zupę z rzodkiewki. Nigdy wcześniej jej nie jadłam, aż do wczoraj kiedy zagościła w moim domu. Inspiracją był dla mnie przepis Pani Urszuli z bloga Proste potrawy. Chciałam, aby moja zupa była syta i wystarczyła mi za jednodaniowy obiad. Wobec tego dodałam więcej ziemniaków oraz mięso gotowane. I rzeczywiście zupa była sycąca, a przede wszystkim bardzo smaczna.



SKŁADNIKI:
- 1l bulionu warzywno-mięsnego
- 2 ugotowane kawałki schabu wieprzowego (można zamienić je na pierś kurczaka)
- 5 średnich ziemniaków
- około 8szt rzodkiewek
- 1/2 średniej cebuli
- 1 łyżka masła
- przyprawy - sól, pieprz, gałka muszkatałowa


1. Obieramy ziemniaki i kroimy w kostkę. Gotujemy je w wywarze warzywno-mięsnym  około 10 minut.
2. Kroimy cebulę w drobną kostkę i dusimy na maśle 2 minuty. W międzyczasie kroimy na plastry rzodkiewkę i dodajemy do cebuli. Dusimy razem około 4 minut, cały czas mieszając.

3. Ugotowane mięso kroimy w kostkę.
4. Cebulę, rzodkiewkę i mięso dodajemy do wywaru z ziemniakami i gotujemy razem 5 minut.

5. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i odrobiną gałki muszkatałowej.

Smacznego...
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...