poniedziałek, 16 września 2013

Mus jabłkowy

Po udanej sobocie z szarlotką naszła mnie ochota na przygotowanie musu jabłkowego na zapas. Chciałabym móc w każdej chwili sięgnąć do zamrażarki po kruche ciasto oraz do spiżarni po słoiczek z musem jabłkowym, do tego trochę jabłek pokrojonych w plasterki i po chwili będzie można wkładać szarlotkę do piekarnika.
Dlatego też zabrałam się do przetwarzania jabłek - na zimę lub na dowolny moment kiedy najdzie mnie ochota na szybkie ciasto. Mam również nadzieję, że mus stanie się inspiracją dla innych przepisów - ciast, deserów lub ...


czas przygotowania 30 minut (łącznie z nałożeniem musu do słoików)
gotowanie 30 minut
SKŁADNIKI:
- 2kg jabłek
- 1 szklanka wody
- 2 łyżki brązowego cukru
- 2 łyżeczki cynamonu
- 8-10 goździków

1. Jabłka myjemy, kroimy na ćwiartki, usuwamy gniazda nasienne i obieramy ze skórki.
2. Zagotowujemy wodę i wrzucamy do niej jabłka i pozostałe składniki (cukier, cynamon, goździki).

3. Całość gotujemy ok. 30 minut, co jakiś czas mieszając. Jeśli jabłka zaczynają się przychwytywać do dna należy dodać trochę wody.
4. Po zakończeniu gotowania wyciągamy goździki. Ważne, aby zrobić to przed blendowaniem.
5. Na koniec czas na blendowanie musu.  W ten sposób uzyskamy gładką masę, wszystkie pozostałe w procesie gotowania kawałki jabłek zostaną rozdrobnione. Zdjęcie poniżej pokazuje mus po zakończeniu gotowania, więc widać w nim jeszcze małe kawałki jabłek. 
 6. Wyparzamy słoiki i pokrywki gotującą się wodą. Następnie nakładamy do nich mus. Zakręcamy słoiki i odwracamy dnem do góry.


Ciepły mus  jest pyszny, więc muszę się przyznać, że trochę go podjadałam.
I jeszcze jedno - z 2kg jabłek przygotowałam 3 średniej wielkości słoiczki musu.

Smacznego...
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...