środa, 20 listopada 2013

Sałatka śledziowa

Ta sałatka gości u mnie na różnych domowych imprezach. Przepis podstawowy dostałam od mojej teściowej. Bardzo mi smakowała ta sałatka u niej i szybkości zagościła w mojej kuchni. Podstawowy skład to śledzie, cebula i jabłka. Do mojej dzisiejszej wersji dodałam jeszcze rzodkiewkę i kiełki. Robi się ją szybko, ale wymaga odstawienia do lodówki na około 12 godzin. Wówczas wszystkie smaki przegryzają się i tworzą właściwą kompozycję.





czas przygotowania - 20-30 minut + schłodzenie 12 godzin
SKŁADNIKI (8 porcji):
- 6-8 szt śledzi w oleju
- 3 cebule
- 3 jabłka
- 5 rzodkiewek
- garść kiełków (dowolne)
- 2 łyżki śmietany
- 2 łyżki jogurtu greckiego
- 1 łyżka majonezu
- przyprawy - sól, pieprz




1. Odlewamy olej ze śledzi i lekko je przepłukujemy wodą. Kroimy je na nieduże kawałki.
2. Jabłka obieramy i ścieramy na tarce (duże oczka).
3. Rzodkiewki ścieramy na tarce (drobne oczka).
4. Cebulę przekrawamy na ćwiartki, a następnie kroimy na cienkie plasterki.
5. W misce łączymy śledzie, jabłka, rzodkiewkę i cebulę. Dodajemy kiełki i mieszamy.

6. Dodajemy śmietanę, jogurt, majonez oraz przyprawy.

W tej postaci trudno będzie oszacować smak sałatki, ponieważ na tym etapie smakuje ona jak zlepek poszczególnych smaków. Dopiero odstawienie jej do lodówki na 12 godzin pozwoli jej uzyskać właściwy smak.

 Po 12 godzinach wyciągamy sałatkę z lodówki. Jest gotowa do podania.




Smacznego...
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...