środa, 4 grudnia 2013

Domowa kwaśnica na żeberkach

W mojej dzisiejszej kuchni dużo się działo. Spędziliśmy w niej razem z mężem kilka godzin. Tak, tym razem również mój mąż był aktywny. Najpierw zabrałam się za kwaśnicę, później szybka zupa krem z porów (kwaśnica była dla rodziny, a krem dla mnie). Następnie tradycyjny gulasz z serduszek drobiowych z kaszą (przepis niedługo). A w tym czasie mój mąż szalał z sushi. Działo się, działo.
Ale dość tych opisów i zapowiedzi i czas na konkretny przepis na domową kwaśnicę, którą zawsze przygotowuję jesienią i zimą.
czas przygotowania - 2h
SKŁADNIKI (5-6 PORCJI):
- 80dag żeberek
- 50dag kiszonej kapusty
- 1 szklanka soku  z kiszonej kapusty
- 3 marchewki
- 1 pietruszka
- 1/2 średniego selera
- 2 pory
- 1 mała cebula
- 2 liście laurowe
- sól
- pieprz
- 1/2 łyżki jarzynki typu wegeta natural (bez glutaminianu sodu)
- 2 łyżki jasnego wywaru (opcjonalnie) - przepis tutaj

1. Żeberka zalewamy wodą i zagotowujemy. Po zagotowaniu wody wylewamy ją i ponownie zalewamy dużą ilością wody i gotujemy około 1/2h.
2. Obieramy marchewkę, pietruszkę i seler, kroimy na duże kawałki i wrzucamy do gotujących się żeberek.
3. Cebulę i pory (jasne części) obieramy i w całości dodajemy do zupy.
4. Doprawiamy solą, pieprzem, wegetą. Dodajemy jasny wywar i liście laurowe.
5. W międzyczasie  kroimy kiszoną kapustę i po 1/2 gotowania żeberek dokładamy kapustę oraz sok z kapusty.
 6. Gotujemy 1h. Na koniec wyciągamy warzywa i sprawdzamy smak i ewentualnie ponownie doprawiamy.
Podajemy z gotowanymi całymi ziemniakami. Ja gotuję je osobno, ponieważ zupa zostaje na drugi dzień, a nie lubimy ziemniaków pozostawionych w zupie dłuższy czas.  Oczywiście nie zapominamy o dodaniu ugotowanych żeberek i jeśli lubimy to jeszcze gotowana marchewka.
Smacznego...
Iwona



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...