sobota, 14 grudnia 2013

Śledzie z cebulą i żurawiną.

Przeglądając różne świąteczne przepisy pojawiające się w sieci nabrałam ochoty na domowe śledzie. Lubię klasyczne śledzie w oleju z cebulą. Postanowiłam zrobić właśnie takie. To był pierwszy krok. Drugi, to dodatek żurawiny. Sprawdziłam to połączenie smakowe i wyszło super. Wobec tego zapraszam na przepis.
czas przygotowania - 30 minut + 3 dni marynowania
SKŁADNIKI :
- 6 solonych matiasów
- 3 cebule
- 1 garść żurawiny
- 120ml oleju
- 5szt angielskiego ziela
- 3 listków laurowych
1.Śledzie płuczemy, a następnie kroimy na kawałki o szerokości ok 1-2cm.
2. Cebulę kroimy pierwsze na cieniutkie plasterki i później na ćwiartki.
3. Układamy poszczególne warstwy w słoiku o pojemności około 500ml. Pierwsza warstwa to cebula, następnie śledzie i żurawina. Powtarzamy kolejne warstwy, aż do zapełnienia słoika. Angielskie ziele i liście laurowe umieszczamy pomiędzy warstwami.

4. Przygotowane śledzie zalewamy olejem. Czekamy, aż olej spłynie na dno i dolewamy do momentu zapełnienia całego słoika.
5. Zamykamy słoik i odkładamy do lodówki na 3 dni, aby śledzie się zamarynowały.

A po trzech dniach pozostaje nam tylko zdegustować przygotowane śledzie.
Ja podaję je z pieczywem z masłem oraz kiełkami rzodkiewki.
Smacznego...
Iwona


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...