sobota, 30 sierpnia 2014

Muffiny brownie z rodzynkami

Mam dla Was słodką propozycję na zakończenie dnia. A może inspirację na osłodzenie nadchodzącej niedzieli? Wybierajcie dowolną interpretację, bo i tak liczy się  działanie, czyli pieczcie i kosztujcie!
U nas test przeszedł nader pozytywnie. To znaczy, że po pierwszym pieczeniu nastąpiła tak szybka degustacja, że kolejnego dnia piekłam kolejną porcję.
 
czas przygotowania - 45 minut
SKŁADNIKI (7 klasycznych muffin lub 20 mini muffinek):
- 1 tabliczka gorzkiej czekolady
- 1/2 tabliczki mlecznej czekolady
- 8dag maki pszennej (np. krupczatka)
- 8dag cukru
- 8dg masła
- 3 jajka
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 10dag rodzynek

KALORYCZNOŚĆ CAŁEJ PORCJI = OK 2500KCAL
1SZT KLASYCZNA MUFFINA = OK 350KCAL
1SZT MINI MUFFINKA = OK 125KCAL

Czekolady wraz z masłem rozpuszczamy w kąpieli wodnej, a następnie odkładamy do wystudzenia.
Po wystudzeniu czekolady dodajemy do niej jajka i mieszamy.
Mąkę mieszamy z cukrem i proszkiem do pieczenia i dodajemy do czekolady (czekolada, masło, jajka). Powstałe ciasto jest dosyć gęste.
Ostatnim etapem jest dodanie rodzynek. Na zdjęciu widać ciasto jeszcze bez nich, ponieważ połowę porcji zrobiłam bez rodzynek. A rodzynki (1/2 porcji tj 5dag) dodałam po napełnieniu połowy foremek na muffinki. Cóż, trzeba dogodzić gustom domowników:)
Nagrzewamy piekarnik do temperatury 180C i przygotowujemy foremki. Można oczywiście wlewać ciasto bezpośrednio do foremek, ale ja tym razem użyłam dodatkowo papierowych foremek, które włożyłam do silikonowych.
Ciasto przekładamy do foremek do 3/4 wysokości, aby pozostawić miejsce na ich wyrośnięcie.











Muffinki pieczemy ok 20-25 minut, a mini muffinki ok 15-20minut.








UWAGA:
1. Część mąki pszennej można zastąpić pełnoziarnistą - na przykład pół na pół.
2. Muffiny można udekorować lukrem lub polewą. Jeśli przygotowuję je dla domowników nie stosuję żadnej polewy, aby nie dokładać dodatkowych kalorii. Jednak kiedy spodziewam się gości staram się, aby oprócz wyśmienitego smaku również dobrze wyglądały.

Smacznego...
Iwona


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...