niedziela, 19 stycznia 2014

Domowe musli 2

Musli jest częstym gościem w moim jadłospisie. W dni robocze stanowi ono moje pierwsze śniadanie. Kiedyś jadałam płatki kupowane w sklepie. Ale aktualnie zwracam większą uwagę na to co jem i na skład produktów, które goszczą na moim stole. Zrezygnowałam z wersji sklepowej na rzecz mojej własnej mieszanki, która jest zdecydowanie zdrowsza. 
Publikowałam już wcześniej przepis na domowe musli (przepis TUTAJ).
Przygotowuję różne wersje musli w zależności od tego co mam w spiżarni lub po prostu zgodnie z moją aktualną ochotą. Tym razem powstała wersja podstawowa, bez żadnych dodatków owocowych. Zależało mi, aby stworzyć musli, które będę jadła z mlekiem, a owoce będę dodawać w formie świeżej.
czas przygotowania - 30 minut
SKŁADNIKI:
- 200g płatków owsianych
- 50g orzechów
- 2 łyżki pestek z dyni
- 4 łyżki otrębów owsianych
- 3 łyżki miodu


1. Orzechy siekamy na mniejsze kawałki. Pestki dyni można również trochę rozdrobnić.
2. Miód lekko podgrzewamy.
3. Wszystkie składniki mieszamy w misce. Następnie wykładamy musli na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
4. Prażymy w piekarniku w temperaturze 130-140C przez około 20 minut.

UWAGI:
- Podczas pieczenia bardzo ważne jest, aby co jakiś czas przemieszać musli w celu równomiernego prażenia wszystkich składników.
- Nie można dopuścić do przesuszenia, ponieważ musli zrobi się zbyt twarde, a tym samym niesmaczne.
- Po zakończeniu wyciągnąć blachę z pieca i wystudzić mieszankę.
- Kiedy musli przestygnie należy przełożyć je do szczelnego pojemnika, ponieważ zbyt długie przetrzymywanie go bez przykrycia również może wpłynąć na jego przesuszenie.


Musli wymieszane w misce.

 Musli wyłożone na blachę. Czas na prażenie w piekarniku.


  I gotowe. Możemy zabrać się za zajadanie - z mlekiem, jogurtem, wodą lub samo.
Smacznego...
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...