sobota, 10 stycznia 2015

Rozgrzewająca imbirówka

Jak miło wrócić po małym resecie. Czasami potrzebna jest taka przerwa od wszystkiego. Ale nie ma się co nad tym rozwodzić, tylko zabrać do działania.
W ten zimowy, chłodny czas mam problem z piciem choćby 0,5l wody mineralnej. Bardzo szybko odczuwam wychłodzenie organizmu, dlatego kiedy znalazłam przepis na ciepły napój z dodatkiem imbiru i kurkumy postanowiłam go wypróbować. I okazał się idealny na zimowe dni.
Oprócz właściwości rozgrzewających napój ten jest polecany podczas detoksu. Imbir wspomaga procesy trawienne, usuwa toksyny z organizmu, oczyszcza jelita i nerki i wzmaga krążenie krwi. Natomiast kurkuma ma właściwości przeciwzapalne , bakteriobójcze i antyoksydacyjne. Chroni wątrobę, wspomaga trawienie oraz detoks. 
Wobec tego jeśli tylko napój ten odpowiada Wam pod względem smaku (jest bardzo konkretny!), warto po niego sięgnąć w okresie zimowym. Ja już działam:)
czas przygotowania - 15 minut
SKŁADNIKI:
- 1l wody
- imbir - kawałek wielkości kciuka starty na tarce
- 1/2 łyżeczki kurkumy
- sok z 1/2 cytryny
- 1 łyżka miodu (opcjonalnie)
Wodę zagotowujemy, dodajemy do niej kurkumę oraz imbir i gotujemy około 5 minut. Ściągamy z ognia i dodajemy sok z cytryny. 

Jeśli napój jest dla nas zbyt kwaśny możemy go posłodzić miodem (1 łyżka na 1l wody). Miód dodajemy po wystudzeniu imbirówki (maksymalna temperatura napoju 40C).

Tak przygotowany napój jest rozgrzewający i polecam go do popijania pomiędzy posiłkami.

Źródło:
M. Szaciłło, K. Kopocz - "Karolina na detoksie"

Smacznego...
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...