wtorek, 3 września 2013

Masło szałwiowe

Kolejna wersja masła na bazie ziół z mojego ogródka, tym razem jest to szałwia. Zetknęłam się już z tym masłem, w którym dodano kwiaty szałwi i wówczas widoczne były w nim piękne, fioletowe drobinki. Niestety okres kwitnienia już minął, więc aktualnie dysponowałam tylko liśćmi szałwi. I chociaż użyłam odmiany o fioletowych liściach (zabarwione są młode listki i tylko z góry) , to niestety kolor ten nie był specjalnie widoczny.
SKŁADNIKI:
- kostka masła
- 4-5 niedużych gałązek szałwi

1. Miękkie masło miksujemy, aby lepiej połączyło się z ziołami.
2. Szałwię płuczemy, obrywamy zdrowe, nowe listki i je kroimy na jak najmniejsze kawałki. Do tego zadania nie używam noża tylko nożyczki z wieloma ostrzami. Szałwia ma dosyć grube liście, więc trzeba się trochę przyłożyć.
3. Dodajemy szałwię do masła i mieszamy.
4. Przygotowujemy prostokątny kawałek folii spożywczej. Nakładamy na niego masło i formujemy rulonik. Zawijamy końce i odkładamy do lodówki do schłodzenia.

Schłodzone masło możemy wyłożyć do miseczek lub pokroić na plastry. I częstujemy gości i domowników:)
Smacznego...
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...