sobota, 4 stycznia 2014

Pikantny dressing z chilli

Często przygotowuję sałatki i wówczas nieodzowny jest dobry dressing. Zazwyczaj przygotowuję sprawdzony i prosty w przygotowaniu dressing, którego podstawowymi składnikami są ocet balsamiczny, oliwa z oliwek i miód. Tym razem miałam ochotę na jego ostrzejszą odmianę. Zastosowałam więc papryczkę chilli, która bardzo wzbogaciła jego smak. Kiedy spróbowałam samą papryczkę, to miałam pewne obiekcje czy nie będzie on zbyt pikantny. Jednak jest on tylko dodatkiem do sałatki i nie może jej zdominować, tylko uzupełnić jej smak, więc może być ostrzejszy.
Zazwyczaj dressingi przygotowuję na bazie oliwy z oliwek, ale tym razem zastąpiłam ją olejem rzepakowym. Dałam się skusić Małgosi z Qchennych inspiracji (dressing miodowo-ziołowy na bazie oleju rzepakowego) i zamieniłam oliwę z oliwek na olej rzepakowy. I chociaż jestem fanką oliwy z oliwek, to nie wyczułam zmiany smaku. Dlatego też będę stosować je zamiennie. Dodatkowo przekonał mnie fakt, że olej rzepakowy zawiera większą niż oliwa z oliwek ilość kwasów Omega-3.

czas przygotowania - 15 minut
SKŁADNIKI (ok 10 porcji):
- 10 łyżek oleju rzepakowego
- 2 łyżki miodu
- 1-2 łyżek soku z cyrtyny
- 1 łyżka octu balsamicznego
- sól, pieprz (szczypta)
- 1/2 papryczki chilli
- 1 gałązka natki pietruszki

1. W słoiczku mieszamy olej, miód, sok z cytryny oraz ocet balsamiczny.
2. Papryczkę i zieloną pietruszkę bardzo drobno siekamy i również przekładamy do słoiczka.
3. Przyprawiamy delikatnie solą i pieprzem.
4. Energicznie potrząsamy słoiczkiem, aby wszystkie składniki połączyły się.

Dressing przechowujemy w lodówce w słoiczku. Czas przechowywania - około tygodnia.

Stosujemy do różnego rodzaju sałatek.

W kolejnym poście pokażę sałatkę wykorzystującą pikantny dressing z chilli.

Smacznego...
Iwona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...