poniedziałek, 23 listopada 2015

Pasta serowo-szpinakowa ze słonecznikiem

Ostatnio na blogu był przepis na chleb, więc teraz warto coś do niego dodać. Oczywiście poza masłem i solą, które pasują do niego najlepiej zaraz po wyciągnięciu z piekarnika:) Masło i sól można zastąpić masłem smakowym:
- masło szczypiorkowo-tymiankowe (przepis TUTAJ)
- masło szałwiowe (przepis TUTAJ).
Jednak dzisiejsza propozycja to pasta serowa, której przygotowanie zajmuje dosłownie chwilę. 3 składniki + przyprawy. Prażymy, łączymy, miksujemy, doprawiamy i gotowe. Czyli ekspresowo i oczywiście pysznie.
A co najsmaczniejsze w tej paście? Co czyni ją tak wyjątkową? Dla mnie jest to cudownie wyczuwalny smak prażonego słonecznika. Po prostu bajka.

czas przygotowania - 10 minut
SKŁADNIKI (2 porcje):
- 100g białego sera
- 3 garście szpinaku
- 3 łyżki słonecznika
- przyprawy: sól, pieprz

  • Słonecznik prażymy na suchej, gorącej patelni. Powinien nabrać lekko brązowego koloru.
  • Szpinak płuczemy i osuszamy.
  • Ser, szpinak i 2/3 słonecznika przekładamy do miski i blendujemy/miksujemy.
  • Sprawdzamy smak i doprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem.
  •  Resztą słonecznika posypujemy pastę.
Inspiracja:
Magazyn Kuchnia wyd. specjalne 2/2015 Chleb -Wyborna pasta szpinakowa
UWAGA:
Według oryginalnego przepisu do pasty należy użyć sera feta. Ja wybrałam jednak opcję bardziej delikatną w smaku, czyli zwykły biały ser.

Smacznego
Iwona

2 komentarze:

  1. super pomysł! nigdy jeszcze nie jadłam takie pasty, a widzę, że jest bardzo zdrowa i smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobiłam ja po raz pierwszy i teraz powtarzam. Polecam:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...